
Kundberättelser
Lär dig mer om Autonets lösningar och fördelarna med AI-driven skadehantering – direkt från några av våra framgångsrika kunder.
Fallstudie
En kortare och mer hållbar resa för Länsförsäkringars kunder
Ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet har alltid varit en central del av Länsförsäkringars verksamhet – liksom att skapa bästa möjliga förutsättningar för kunderna i deras vardag.
Med hjälp av Autonets tjänster har Länsförsäkringar Västernorrland frigjort tid för både kunder och verkstäder – vilket resulterar i en kortare, smidigare och mer hållbar kundupplevelse.
LENNART TÖRNKVIST, HEAD OF CLAIMS, LÄNSFÖRSÄKRINGAR
”Med Autonets tjänst har vi kunnat spara tid för både kunder och verkstäder, vilket har lett till kortare ledtider och en smidigare upplevelse för kunderna i skadeprocessen.”
Fallstudie
Mer träffsäkra beräkningar för Evoli
Försäkringsbolaget Evoli strävar efter att göra det så enkelt och användarvänligt som möjligt för sina kunder – samtidigt som kostnadseffektiviteten bibehålls.
Med hjälp av Autonets AI-motor har de tagit stora steg mot att uppnå just det målet.
LINDA ARÉN, HEAD OF CLAIMS, EVOLI
”Kunder behöver inte längre besöka verkstaden initialt, och många uppskattar den hjälp tjänsten ger genom att de själva kan välja och boka verkstadstid.
Verktyget gör det också möjligt för oss att bättre uppskatta skadekostnader, analysera bilder för att avgöra vilken typ av verkstad bilen ska till, samt kontrollera att verkstaden har valt rätt reservdelar.”

Fallstudie
Effektivare skadehantering med AI
Det tyska försäkringsbolaget DEVK stod inför en utmaning som många i branschen delar – behovet av snabbare och mer träffsäkra skadehanteringsprocesser, samtidigt som kundnöjdheten och kommunikationen kring ärendets status måste bibehållas.
Med hjälp av Autonets AI-lösning banar DEVK nu väg för en mer effektiv och smidig skadehantering.
MANUEL MAAS, CLAIMS MANAGER, DEVK
”Tekniken och designen tas emot mycket väl av våra kunder. Det är en användarvänlig lösning som integreras sömlöst i våra befintliga arbetsflöden, sparar tid och förbättrar kundupplevelsen.”
Låt oss prata
Redo för smartare skadehantering?
Tveka inte att höra av dig – vi återkommer så snart som möjligt.